Pogosta vprašanja

Kako lahko pripomorete k boljšemu počutju vašega svojca v Domu?
  • Ko pridete na obisk skupaj s svojcem zalijete rože v sobi, uredite njegovo okolico.
  • Prinesete pripomočke, ki jih stanovalec potrebuje za izvajanje opravil / hobijev, ki jih je rad opravljal doma in jih še zmore izvajati. Za pomoč in nasvet se lahko obrnete na delovno terapevtko.
  • Izdelajte album s slikami in dogodki, ki stanovalcu veliko pomenijo.
  • Stanovalca peljite na kavo v domski bar ali na sprehod v park. V parku lahko skupaj potelovadita na prilagojenih telovadnih orodjih, tiskana oblika navodil za uporabo vadbenega parka je dostopna v bifeju doma. Stanovalca lahko peljete na sprehod občutij po čutni poti v parku.  Zgibanka Narava naša zdraviteljica
  • Se obrnete na fizioterapevtko in delovno terapevtko, da vam pokažejo vaje in prijeme, ki so prilagojeni psihofizični zmogljivosti stanovalca in pomagajo ohranjati njegove zmogljivosti.
  • Če stanovalec potrebuje pomoč pri posedanju na invalidski voziček, se lahko dogovorite, da bo za čas obiska poseden. Tako lahko bolj kvalitetno izkoristite čas obiska in stanovalca peljete na sprehod, v bar na kavo… Lahko se dogovorite za stalni termin, ali nas pokličete vsaj 2 uri pred obiskom. Dosegljivi smo na telefonski številki: pritličje in 1. nadstropje: 040-366-467 za 2. in 3. nadstropje: 031-732-649.
  • Na zgoraj omenjeni telefonski številki se lahko dogovorite, da prihajate na obisk v času obrokov in pomagate stanovalcu pri hranjenju.

V primeru, da želite imeti obrok v centralni jedilnici skupaj s svojcem, na recepciji kupite bon za prehrano.

Kako je poskrbljeno za zdravstvene storitve v Domu?
  • V domski ambulanti deluje zdravnik iz Zdravstvenega doma Logatec.
  • Ob sprejemu stanovalec preusmeri svoj zdravstveni karton iz sedanje ambulante v domsko ambulanto, kjer uredi tudi spremembo izbranega osebnega zdravnika.
  • Samostojni stanovalci se naročijo in obiščejo ambulanto samostojno. Potrebo po obisku zdravnika za stanovalce, ki tega ne zmorejo, sporoči v ambulanto diplomirana medicinska sestra. Zdravnik jih obišče v njihovih sobah.
  • V primeru nujnega stanja izven delovnega časa domske ambulante diplomirana medicinska sestra ali tehnik zdravstvene nege pokliče dežurnega zdravnika v Zdravstveni dom Logatec.
  • Psihiatrinja prihaja v dom dvakrat mesečno.

Delovni čas domske ambulante je:

  • Ponedeljek (Lucija Jagodic Klipšteter, dr. med.) od 9.45 – 14.00 ure
  • Torek (Lucija Jagodic Klipšteter, dr. med.) od 6.45 – 8.45 ure
  • Sreda (Nina Sodja, dr.med., spec.druž.med) od 6.45 do 14.45 ure
  • Četrtek (Lucija Jagodic Klipšteter, dr. med.) od 13.00 do 15.00 ure
  • Petek (Lucija Jagodic Klipšteter, dr. med.) od 7.00 do 14.25 ure
  • Antikoagulanta ambulanta Sreda 14.15 – 15.15 ure

Informacije svojcem: Najavite se v delovnem času ambulante, na telefon 01/750 80 87.

Kako je s pregledi izven doma?
  • Preden ima stanovalec pregled, vas pokličemo in obvestimo o vseh podrobnostih (kraj, dan in ura).
  • V kolikor stanovalcu pripada reševalno vozilo mu ambulantna sestra organizira prevoz. Za samostojne stanovalce lahko naročimo PROSTOFER-ja ali prevoz organizirate svojci sami.
  • Pri samostojnih stanovalcih je zaželeno, pri nepomičnih / zmedenih stanovalcih je spremstvo obvezno. Na preglede spremljate stanovalca svojci.
Pri kom in kako lahko dobite informacije o zdravstvenem stanju vaših svojcev?
  • Ob sprejemu stanovalec določi prvo osebo za obveščanje. To osebo obveščamo o vseh spremembah glede stanovalčevega bivanja in zdravstvenega stanja. Najpogosteje komunikacija poteka preko telefonov.
  • Prejmete seznam s kontaktnimi številkami služb doma, kamor se lahko obrnete, ko potrebujete informacijo ali nam želite kaj sporočiti.
  • Zaposleni imamo strokovne kompetence, ki nam narekujejo pristojnosti za posredovanje določenih informacij. Pristojnosti posameznih profilov si lahko preberete tukaj.
Kako v času obiska pokličete osebje, če potrebujete njihovo pomoč?

Zaposleni opravljajo različna opravila, zato jih ne srečate po hodnikih. Za pomoč zaposlenih, pozvonite na zvonec v sobi stanovalca (rdeča tipka).

Kje lahko spremljate pomembna Domska obvestila in dogajanje v Domu?
  • Pomembna obvestila o splošnem dogajanju v Domu lahko prejmete vsi svojci preko elektronske pošte. Svoj naslov posredujete v socialno službo.
  • Dogajanje v Domu lahko sledite na facebooku in spletni strani Doma starejših Logatec.
  • Oglasne deske v recepciji, dvigalih in na hodnikih oddelkov vsebujejo obvestila o dogodkih, posebnostih v Domu in povabila k sodelovanju.
Katere aktivnosti so na voljo stanovalcem?
  • V Domu organiziramo različne aktivnosti, ki so razvidne in časovno opredeljene v razporedu tedenskih aktivnosti.
  • Razpored aktivnost je obešen v dvigalih in na oglasnih deskah po Domu.
  • Stanovalci lahko pri dejavnostih sodelujejo v skladu s svojimi interesi, željami in zmožnostmi.
  • Enkrat letno izide domska revija »Pisarije in rimarije«, v katerem s svojimi prispevki sodelujejo stanovalci, njihovi svojci, zaposleni, prostovoljci in drugi zainteresirani.
Kako je organizirano delo z osebami z demenco?

V domu imamo integrirano obliko varstva stanovalcev z demenco. To pomeni, da nimamo posebnega oddelka ampak so stanovalci nastanjeni na vseh oddelkih. Želimo si, da so vključeni v čim več dejavnosti v domu in si ustvarijo socialno mrežo z vsemi stanovalci. Spremljanje in vodenje stanovalcev z demenco zagotavljamo s prisotnostjo osebja. Osebje nudi stanovalcu ravno pravšnjo mero pomoči, da lahko še naprej samostojno opravlja aktivnosti, ki jih zmore.

Kaj lahko storimo, ko se stanje stanovalca slabša?

V Domu sledimo načelom paliativne oskrbe. Pomembno nam je, da je stanovalec seznanjen s svojim zdravstvenim stanjem in se sam odloča o svojem zdravju in zdravljenju. Prizadevamo si, da mu je kljub zdravstvenim težavam, življenje v Domu čim bolj udobno in kvalitetno.

 

S tem namenom izvajamo paliativne družinske sestanke. Povabljeni so stanovalec in njegovi pomembni bližnji. Prisluhnemo mnenjem, stališčem in željam. Zdravnica in zaposleni skušamo odgovoriti na vsa vprašanja o zdravju, zdravljenju, negovanju in še čem. Dogovor je naše vodilo pri zdravljenju in skrbi za stanovalca.

Kakšna je možnost delovne in fizioterapije v domu?
  • Individualna delovna in fizioterapevtska obravnava je namenjena rehabilitaciji stanovalca po svežih poškodbah, operacijah, boleznih centralnega ali perifernega živčnega sistema (npr. možganska kap) ali po nenadnih ali nepričakovanih poslabšanjih zdravstvenega stanja.
  • Individualna delovna in fizioterapija se izvaja po nalogu zdravnika ali zdravnika specialista, pri novo sprejetih stanovalcih (ocena sposobnosti stanovalca, oprema s pripomočki..) ali po spremembi (njihovega zdravstvenega) stanja.
  • Trajanje obravnave je odvisna od stanja oz. sposobnosti stanovalca pri sodelovanju in doseganju napredka.
  • Preventivna delovno in fizioterapevtska obravnava je namenjena vzdrževanju in ohranitvi funkcijskih sposobnosti in krepitvi psihofizične kondicije. Poteka v obliki skupinskih vadb; jutranja telovadba se izvaja vsak dan od ponedeljka do petka. Vaje so skrbno načrtovane in izbrane, odvisno od namena, zmogljivosti in sposobnosti vadečih.
  • V domu skladno z razpoložljivostjo delovnega in fizioterapevta opravljamo tudi storitve, ki so dodatno plačljive. Cene teh storitev so v ceniku.
Kdaj lahko obiščete vašega svojca, ki biva v Domu?
  • Dom je odprt za obiske od 8. do 20. ure. V določenih primerih lahko odgovorna medicinska sestra oddelka podaljša obisk.
  • Obiski so zaželeni in jih v Domu spodbujamo, vendar ne smejo motiti ostalih stanovalcev med obroki, negovalnimi postopki in aktivnostmi.
  • Zaradi dobrega počutja drugih stanovalcev v sobah vas spodbujamo, da se v času obiska odpravite v domski bar, na sprehod v park ali v skupne kotičke po oddelkih. V kolikor to ni možno se lahko obisk v sobi, kadar moti druge stanovalce, omeji. Krajši čas odredi odgovorna medicinska sestra oddelka.
  • Obiski v jedilnici v času obrokov niso zaželeni.
Ali lahko stanovalci odhajajo iz Doma in kdaj?
  • Stanovalci lahko iz Doma odhajajo in se vanj vračajo po lastni želji. Dom je za stanovalce odprt od 8.00 do 20.30 ure. Če se stanovalec vrne po 20.30 uri, ko je glavni vhod Doma zaprt, lahko pozvoni na domofonu ali pokliče na dežurne telefonske številke (napisane so na vhodnih vratih). Nočno osebje mu omogoči vstop.
  • Stanovalec oziroma svojec osebje oddelka obvesti o odhodu in predvidnem času vrnitve. V primeru daljše odsotnosti je potrebno odsotnost najaviti. To lahko storite po elektronski pošti socialna.sluzba@ds-logatec.si ali ambulanta@ds-logatec.si ali na dežurne telefone dežurni telefon: pritličje in 1. nadstropje: 040 366 467  ali 2. in 3. nadstropje: 031 732 649.
  • Če oddelčna ali dežurna medicinska sestra po 21 uri ugotovi, da je odsoten stanovalec, ki potrebuje usmerjanje, vodenje druge osebe, o pogrešani osebi obvesti svojce in policijo.
Ali se lahko v domu dogovorim za prevoze stanovalca po drugih opravkih?
  • Pred domom je postaja brezplačnega lokalnega avtobusnega prevoz. Vozni red je obešen na postajališču in povezavi.
  • Dom lahko po predhodnem dogovoru zagotavlja prevoze stanovalcev znotraj Logatca. Prevoz se zaračuna po ceniku dodatnih storitev. Strošek prevoza se zaračuna konec meseca pri oskrbnini.
Živali v Domu?
  • Poleg stanovalcev v domu bivajo tudi živali. Imamo mačke, ribe in ptiče. V življenje v domu se vključujeta tudi kužka, ki ga s seboj pripelje zaposleni.
  • Z vami lahko pride na obisk tudi vaš hišni ljubljenček. O obisku v sobi upoštevajte mnenje sostanovalca. Pričakujemo, da je žival zdrava, veterinarsko pregledana in vodljiva. Po hodnikih in skupnih prostorih doma se žival ne sme prosto gibati.
  • V kolikor bi stanovalec želel, da skupaj z njih v Domu biva tudi njegov hišni ljubljenček, se o tem dogovori z vodstvom doma.
Ali je v sobi televizija in hladilnik?
  • Televizija je na vsakem oddelku, v skupnih prostorih.
  • Za televizijski sprejemnik v sobi poskrbite sami (v več posteljnih sobah v dogovoru s sostanovalci).
  • Prijavo hladilnika, TV sprejemnika uredite na recepciji (prijavnica).
  • Za razširitev paketov programov se posebej dogovorite z našim operaterjem (https://www.kabelnetlogatec.net/zasebni/kontakt/). To sporočite v računovodstvo. Ko razširitve programov ne potrebujete več jo sami odjavite pri operaterju in spremembo sporočite v računovodstvo.
  • Priklop izvede naša tehnična služba.
  • Prispevek za kabelsko televizijo se plača pri oskrbnini na dva meseca.
  • Hladilnika in televizija se plačuje po veljavnem ceniku.
Ali je v domu na voljo internetna povezava?

V domu je možno dostopati do Wi-fi , geslo dobite na recepciji.

Na koga se lahko obrnete, če je potrebno kakšno popravilo v sobi?
  • Za popravilo se obrnite na recepcijo osebno ali po telefonu.
  • Popravilo lahko naročite tudi osebju na oddelku, ki bo to sporočilo posredovalo naprej.
  • Vzdrževalec naročilo izvede v najkrajšem možnem času. Včasih bo popravilo trajalo dlje kot bi si želeli. To je predvsem v primerih, ko potrebujemo za izvedbo zunanje izvajalce. V teh primerih vas prosimo za potrpežljivost in razumevanje.
Ali je v domu dovoljeno kajenje?

Kajenje je dovoljeno na balkonih in zunanjih površinah doma.

Kako je s perilom v Domu?
  • Dom zagotavlja posteljnino in brisače. Stanovalec ima lahko lastno posteljnino in brisače.
  • Vse perilo se pere v domski pralnici.
  • Pri izbiri oblačil bodite pozorni, da se lahko perejo v pralnem stroju. Občutljiva oblačila so odsvetovana.
  • Ko stanovalcu prinesete nova oblačila jih oddajte v pralnico Doma. Tam jih bomo označili z imenom in priimkom stanovalca in tako zagotovili, da bo po pranju oblačilo vrnjeno lastniku.
Kako je s prehrano v domu?
  • Stanovalci imajo glede na zmogljivost obroke v centralni jedilnici Doma ali v jedilnicah po oddelkih.
  • Ležečim in bolnim stanovalcem se hrana postreže v sobah. Stanovalcem, ki pri hranjenju potrebujejo pomoč, pomaga negovalno osebje
  • Obroki v centralni jedilnici:
  • Stanovalci, ki bivajo v pritličju in 3. nadstropju: zajtrk ob 8.00 uro, kosilo ob 11:45 uri in večerja ob 17:30 uri
  • Stanovalci, ki bivajo v 1.nadstropju in 2.nadstropju: zajtrk ob 8.45 uri, kosilo ob 12.30 uri in večerja ob 18:00 uri.
  • Popoldansko malico, dobijo vsi stanovalci pri kosilu. Dopoldansko malico dobijo stanovalci, ki imajo dietno prehrano pri zajtrku.

 

Obroki v oddelčnih jedilnicah in sobi stanovalca:

  • zajtrk ob 8.30 uro,
  • kosilo ob 12:15 uri in
  • večerja ob 17:30 uri
  • popoldansko malico, dobijo vsi stanovalci ob 14.30 uri. Dopoldansko malico dobijo stanovalci, ki imajo dietno prehrano ob 10.30 uri.

 

Jedilnik se pripravlja tedensko vnaprej in se izobesi na vidnih mestih v jedilnicah in na spletni strani Doma.

  • Dietno hrano stanovalcem določi zdravnik. Osebje pri razdeljevanju hrane to upošteva. V kolikor stanovalec dietne prehrane ne želi, svojo odločitev potrdi pri zdravniku.
  • Hrane ter domske posode in pribora stanovalci praviloma ne jemljejo iz jedilnice.
  • Za zagotavljanje kar najboljše oskrbe stanovalcem imamo na voljo tudi različne diete, ki jih pregleda dietetičarka. Dietne obroke pripravljajo strokovno usposobljeni kuharji, skladno z navodili zdravnika in smernicami na področju dietne prehrane.
Kakšne dodatne storitve nudite v domu?

Storitve so posebej plačljive. Stanovalec se lahko naroči sam ali ga naročijo svojci.

  • Frizerstvo in pedikuro nudi frizerstvo Biserka Brus s.p. Storitev se lahko poravna v salonu ali pri mesečni oskrbnini.
  • Pedikuro diabetičnega stopala izvaja Mateja Širca, srednja medicinska sestra z dodatnimi znanji o negi diabetičnega stopala. Storitev se poravna pri mesečni oskrbnini ali v računovodstvu ali na recepciji.
Kako in kje uredim zahtevo za priznanje pravice do dodatka za pomoč in postrežbo (dpp)?

Vse potrebno lahko uredite na spletni povezavi: https://www.zpiz.si/cms/content2019/dodatek-za-pomo-in-postrebo